Cookies wymagane do prawidłowego wyświetlania i działania strony.
Statut Amber Baltic Golf Club
ROZDZIAŁ I:
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§1
- Klub nosi nazwę "Amber Baltic Golf Club" zwany w dalszej części statutu Klubem lub Stowarzyszeniem.
- Klub działa w oparciu o Ustawę z dnia 07 kwietnia 1989r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U. Nr 20, poz. 104, wraz z późniejszymi zmianami), Ustawę z dnia 18 stycznia 1996r. o kulturze fizycznej (Dz. U. Nr 25, poz. 113, wraz z późniejszymi zmianami) oraz niniejszy Statut.
§2
Klub ma prawo używania własnej odznaki wyróżniającego znaku graficznego i pieczęci według obowiązujących przepisów.
§3
Terenem działania Klubu jest obszar Polski, a jego siedzibą jest Kołczewo.
§4
Działalność Klubu opiera się przede wszystkim na działalności społecznej. Pełnienie funkcji we władzach Klubu nie może być płatne, co nie wyklucza zwrotu kosztów ponoszonych przez członków władz w związku z wykonywaniem konkretnych zadań.
§5
Klub może zrzeszać się w związki stowarzyszeń kultury fizycznej.
ROZDZIAŁ II
CELE KLUBU I SPOSOBY ICH REALIZACJI.
§6
Celem Klubu jest:
- organizacja i popularyzacja sportu golfowego;
- rozwijanie i ochrona zasad sportu golfowego;
- propagowanie i wspieranie ćwiczeń wyczynowego sportu golfowego.
§7
Sposobem realizacji założonych celów statutowych, będzie podejmowanie wszelkich dostępnych, a zgodnych z prawem, środków działania, a w szczególności:
- dobór członków Klubu, spełniających wszelkie kryteria przyjęte dla wysokiego poziomu kultury, etyki i godności;
- budowanie, eksploatacja i utrzymywanie w należytym stanie obiektów, urządzeń sportowych i sprzętu golfowego;
- prowadzenie działalności szkoleniowej, wychowawczej i promocyjnej sportu golfowego;
- prowadzenie działalności informacyjnej;
- organizowanie zawodów, imprez sportowych i rekreacyjnych;
- prowadzenie działalności gospodarczej na cele statutowe i gromadzenie funduszy z innych źródeł, w tym: pobieranie opłaty członkowskiej, pozyskiwanie dotacji, subwencji i darowizny;
- współdziałanie z innymi stowarzyszeniami kultury fizycznej tak krajowymi, zagranicznymi i międzynarodowymi sportu golfowego.
ROZDZIAŁ III
CZŁONKOWIE KLUBU, ICH PRAWA I OBOWIĄZKI
§8
- Członkowie Klubu dzielą się na:
a) zwyczajnych,
b) wspierających,
c) honorowych. - Członkami Klubu mogą być obywatele polscy lub obcokrajowcy, którzy mają stałe zameldowanie w Polsce lub poza jej granicami.
- Członkiem zwyczajnym Klubu może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia i reprezentuje wysoki poziom kultury, etyki i honoru, o ile:
a) wniesie do Zarządu pisemną deklarację o przyjęcie w poczet członków Klubu;
b) zostanie przyjęta w drodze uchwały przez Zarząd;
c) po przyjęciu w poczet członków Klubu uchwałą Zarządu, zostanie uiszczona przez kandydata roczna opłata członkowska (opłata obejmuje roczną składkę na stowarzyszenie oraz opłatę roczna POLSKIEGO ZWIĄZKU GOLFA z tytułu posiadania karty handicapowej w Klubie oraz roczną opłatę za grę na polu golfowym)
d) zobowiązuje się do prowadzenia karty handicapowej w Klubie Amber Baltic Golf Club w danym roku kalendarzowym
e) wpłata rocznej opłaty członkowskiej została dokonana zgodnie z uchwałą Zarządu stowarzyszenia na dany rok kalendarzowy.
f) wpłata rocznej opłaty członkowskiej w kolejnym roku, równoznaczna jest z automatyczną kontynuacją członkostwa zwyczajnego w klubie.
g) nie posiadał członkostwa w Klubie w danym roku kalendarzowym, które wygasło w sposób automatyczny na skutek przeniesienia karty handicapowej. - Członek zwyczajny ma prawo do:
a) czynnego i biernego prawa wyborczego do władz Klubu;
b) udziału w Walnym Zgromadzeniu Klubu z prawem głosowania;
c) udziału w imprezach organizowanych przez Klub na zasadach określonych w regulaminach ustanowionych przez Zarząd wraz z prawem do uwzględnienia w klasyfikacjach klubowych turniejów
d) składania wniosków do władz Klubu;
e) ochrony swoich praw przez Klub. - Osoba fizyczna, która nie ukończyła 18 roku życia może być Członkiem zwyczajnym, bez praw wymienionych w pkt 5 ust a i b, o ile:
a) opiekun prawny wniesie do Zarządu pisemną deklarację o przyjęcie w poczet członków Klubu;
b) zostanie przyjęta w drodze uchwały przez Zarząd;
c) po przyjęciu w poczet członków Klubu uchwałą Zarządu, zostanie uiszczona przez kandydata roczna opłata członkowska (opłata obejmuje roczną składkę na stowarzyszenie oraz opłatę roczna POLSKIEGO ZWIĄZKU GOLFA z tytułu posiadania karty handicapowej w Klubie oraz roczną opłatę za grę na polu golfowym)
d) wpłata rocznej opłaty członkowskiej została dokonana zgodnie z uchwałą Zarządu stowarzyszenia na dany rok kalendarzowy.
e) wpłata rocznej opłaty członkowskiej w kolejnym roku, równoznaczna jest z automatyczną kontynuacją członkostwa zwyczajnego w klubie. - Członek zwyczajny jest zobowiązany do:
a) przestrzegania postanowień statutu i uchwał władz Klubu;
b) propagowania sportu golfowego;
c) zaniechania wszelkiej działalności, która mogłaby doprowadzić do naruszenia dobrego imienia Klubu lub jego celów;
d) aktywnego uczestnictwa w realizacji celów Klubu;
e) brania czynnego udziału w pracach Klubu, chronienia i szanowania sprzętu, urządzeń Klubu oraz zwalczania przejawów marnotrawstwa;
f) uczestniczenia - stosownie do możliwości - w imprezach sportowych organizowanych przez Klub;
g) reprezentowania klubu w imprezach sportowych krajowych i zagranicznych, w których bierze udział,
h) wpłaty rocznej opłaty członkowskiej dokonanej zgodnie z Uchwałą Zarządu obowiązującej na dany rok;
i) niezwłocznego zgłaszania zmian adresu do korespondencji, w tym adresu poczty elektronicznej, pod rygorem uznania, że w razie braku wskazania adresów aktualnych, wszelkie zawiadomienia i uchwały przesyłane na dotychczasowe adresy w tym adres poczty elektronicznej uznaje się za skutecznie doręczone. - Członkostwo zwyczajne ustaje automatycznie w przypadku:
a) dobrowolnego wystąpienia zgłoszonego do Zarządu na piśmie;
b) braku wpłaty rocznej opłaty członkowskiej (opłata obejmuje roczną składkę na stowarzyszenie oraz opłatę roczna POLSKIEGO ZWIĄZKU GOLFA z tytułu posiadania karty handicapowej w Klubie oraz roczną opłatę za grę na polu golfowym) zgodnie z uchwałą Zarządu na dany rok kalendarzowy, chyba że członek złożył pisemny wniosek do Zarządu i został on zaakceptowany.
c) zmiany przynależności karty handicapowej do innego stowarzyszenia golfowego,
d) utraty zdolności do czynności prawnych;
e) rozwiązania lub likwidacji Klubu;
f) śmierci członka. - Automatyczne wygaśnięcie członkostwa zwyczajnego, nie wymaga powiadomienia członka o jego wygaśnięciu i nie przysługuje członkowi odwołanie.
- Członkostwo zwyczajne ustaje również w przypadku wykluczenia z Klubu decyzją Zarządu podjętą zwykłą większością głosów. Od decyzji Zarządu Klubu pozbawiającej członkostwa Klubu przysługuje prawo odwołania do Walnego Zgromadzenia. Odwołanie winno być złożone na piśmie - poprzez Zarząd - w terminie 30 dni od ogłoszenia decyzji. Za datę ogłoszenia przyjmuje się datę doręczenia listu poleconego za pośrednictwem poczty lub za pośrednictwem systemu informatycznego POLSKIEGO ZWIĄZKU GOLFA lub korespondencji elektronicznej e-mailowej na wskazany przez członka adres e-mail.. Do czasu rozstrzygnięcia odwołania przez Walne Zgromadzenie, członek Klubu zostaje zawieszony w prawach członkowskich.
§9
- Członkami wspierającymi mogą być osoby prawne, podmioty gospodarcze nie będące osobami prawnymi krajowe lub zagraniczne zainteresowane i popierające działalność Klubu, które spełniają następujące warunki: wniesie do Zarządu pisemną deklarację o przyjęcie w poczet klubu, przedstawi sposób wsparcia klubu, który zostanie zaakceptowany przez Zarząd
- Członek wspierający zostaje przyjęty do Klubu na podstawie uchwały Zarządu.
- Członek wspierający posiada prawa do :
a) udziału w imprezach organizowanych przez Klub na zasadach określonych w regulaminach ustanowionych przez Zarząd z prawem do uwzględnienia w innych, niż klubowe klasyfikacjach turniejów;
b) składania wniosków do władz Klubu;
c) ochrony swoich praw przez Klub. - Członek wspierający będący osobą prawną jest reprezentowany w Klubie przez swojego przedstawiciela, osobę fizyczną.
- Członkostwo wspierające ustaje automatycznie w przypadku:
a) dobrowolnego wystąpienia zgłoszonego do Zarządu na piśmie;
b) utraty osobowości prawnej przez osobę prawną,
c) rozwiązania lub likwidacji Klubu; - Członek wspierający posiada wszystkie prawa członka zwyczajnego z wyjątkiem praw wyborczych oraz prawa głosu na walnym Zgromadzeniu.
- Członkostwo wspierające ustaje również w przypadku wykluczenia z Klubu decyzją Zarządu podjętą zwykłą większością głosów. Od decyzji Zarządu Klubu pozbawiającej członkostwa Klubu przysługuje prawo odwołania do Walnego Zgromadzenia. Odwołanie winno być złożone na piśmie - poprzez Zarząd - w terminie 30 dni od ogłoszenia decyzji. Za datę ogłoszenia przyjmuje się datę doręczenia listu poleconego za pośrednictwem poczty lub za pośrednictwem systemu informatycznego POLSKIEGO ZWIĄZKU GOLFA lub korespondencji elektronicznej e-mailowej na wskazany przez członka adres e-mail.. Do czasu rozstrzygnięcia odwołania przez Walne Zgromadzenie, członek Klubu zostaje zawieszony w prawach członkowskich.
§10
- Członkostwo honorowe nadaje Zarząd jednogłośną uchwałą wszystkich Członków Zarządu, osobom fizycznym szczególnie zasłużonym dla Klubu.
- Członkiem honorowym mogą być również cudzoziemcy mający stałe zamieszkanie w Polsce lub poza jej granicami.
- Członek honorowy posiada wszystkie prawa członka zwyczajnego z wyjątkiem praw wyborczych i prawa głosu na walnym Zgromadzeniu.
- Członek honorowy jest zwolniony z obowiązku płacenia składek członkowskich.
§11
- Składki członkowskie i opłata wpisowa na rzecz Klubu nie podlegają zwrotowi po ustaniu członkostwa, jednocześnie członek traci przysługujące prawa i przywileje z nim związane, w tym nielimitowany dostęp do pola golfowego.
ROZDZIAŁ IV
WŁADZE KLUBU
§12
- Władzami Klubu są:
1) Walne Zgromadzenie,
2) Zarząd,
3) Komisja Rewizyjna. - Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa cztery lata, a ich wybór odbywa się w głosowaniu jawnym lub tajnym. O sposobie głosowania decyduje Walne Zgromadzenie zwykłą większością głosów.
§13
- Walne Zgromadzenie jest najwyższym organem Klubu.
- Walne Zgromadzenie zwoływane jest przez Zarząd przynajmniej raz do roku w terminie do 31 maja każdego roku, a nadto w razie potrzeby z własnej inicjatywy lub na żądanie lub na wniosek 1/3 ogólnej liczby członków zwyczajnych.
- Do kompetencji Walnego Zgromadzenia należy:
1) ustalanie programu działania Klubu,
2) wybór i odwoływanie Zarządu, Komisji Rewizyjnej oraz poszczególnych członków tych władz,
3) rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
4) udzielanie absolutorium Zarządowi Klubu,
5) podejmowanie uchwał w sprawach wniesionych przez Zarząd, Komisję Rewizyjną i członków Klubu. - W Walnym Zgromadzeniu biorą udział członkowie zwyczajni, wspierający i honorowi, z tym, że członkowie honorowi i wspierający oraz członkowie zwyczajni do 18 roku życia nie posiadają prawa głosu ani praw wyborczych. Członkowie wspierający i honorowi mogą występować z głosem doradczym. Zarząd może zaprosić inne osoby do udziału w Walnym Zgromadzeniu z głosem doradczym.
- Walne Zgromadzenie jest prawomocne o ile jego członkowie (uprawnieni do głosowania) zostali zawiadomieni listem poleconym za pośrednictwem poczty lub za pośrednictwem systemu informatycznego POLSKIEGO ZWIĄZKU GOLFA lub korespondencji elektronicznej e-mailowej na wskazany przez członka adres e-mail, wysłanymi na czternaście dni przed jego terminem ze wskazaniem porządku obrad.
- Uchwały Walnego Zgromadzenia zapadają zwykłą większością oddanych głosów przy obecności przynajmniej 50%+1 członków Klubu uprawnionych do głosowania z wyjątkiem spraw dotyczących zmian Statutu, wyboru i odwołania Zarządu, Komisji Rewizyjnej oraz poszczególnych członków tych władz, a także rozwiązania Klubu – w tych przypadkach wymagana jest większość ¾ głosów.
- W przypadku braku wymaganego quorum obecności, o którym mowa w ust. 6, Walne Zgromadzenie zwoływane jest w drugim terminie, tj. trzydzieści minut po jego pierwszym terminie. Walne Zgromadzenie zwoływane w drugim terminie podejmuje uchwały we wszystkich sprawach objętych porządkiem obrad, bez względu na liczbę obecnych uprawnionych do głosowania członków Klubu.
- Członkowie zwyczajni mogą brać udział w Walnym Zgromadzeniu tylko osobiście
- Sposób, zasady prowadzenia i dokumentowania posiedzeń Walnego Zgromadzenia określa jego regulamin.
§14
- Zarząd składa się z dwóch do pięciu członków powołanych i odwołanych przez Walne Zgromadzenie wyłonionych z pośród członków zwyczajnych.
- Zarząd wybiera ze swego grona Prezesa Zarządu oraz ustala funkcje pozostałych Członków Zarządu.
- Do reprezentacji Klubu, do składania w jego imieniu oświadczeń, podpisywania i podejmowania zobowiązań wymagane jest działanie łącznie dwóch członków Zarządu Klubu.
- Do kompetencji Zarządu Klubu należą wszelkie sprawy nie zastrzeżone do wyłącznej kompetencji innych władz Klubu, a w szczególności:
a) bieżące kierowanie pracami Klubu,
b) realizacja uchwał Walnego Zgromadzenia oraz wniosków i zaleceń Komisji Rewizyjnej,
c) opracowywanie programów działalności Klubu,
d) ustalanie okresowych planów działalności oraz preliminarzy budżetowych,
f) podejmowanie decyzji w sprawie przystąpienia Klubu do związków stowarzyszeń kultury fizycznej,
g) podejmowanie decyzji w sprawach przyjęcia członka oraz ustania członkostwa Klubu,
h) nadawanie godności członka honorowego,
i) wyróżnianie członków Klubu,
j) powoływania organów pomocniczych oraz ustalania dla nich zasad działania.
k) zatwierdzanie regulaminów dotyczących działalności Klubu,
l) ocena działalności członków Klubu. - Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów. Przy równości głosów decyduje głos Prezesa Zarządu lub członka Zarządu w przypadku gdy przewodniczy on posiedzeniu Zarządu.
- W przypadku zmniejszenia się liczby członków Zarządu poniżej dwóch osób, Walne Zgromadzenie przeprowadza wybory uzupełniające.
- Zarząd sporządza projekt regulaminu swojego działania, który przedstawia do uchwalenia Walnemu Zgromadzeniu.
- Uchwały Zarządu mogą być podejmowane również w drodze głosowania telefonicznego, drogą poczty elektronicznej i faksu.
§15
- Komisja rewizyjna składa się z trzech członków zwyczajnych wybranych przez Walne Zgromadzenie.
- W skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić członkowie Zarządu.
- Komisja Rewizyjna wybiera ze swojego grona przewodniczącego, wiceprzewodniczącego oraz sekretarza.
- W przypadku zmniejszenia się liczby członków Komisji Rewizyjnej, Walne Zgromadzenie przeprowadza wybory uzupełniające.
- Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają zwykłą większością głosów, przy obecności 50% członków Komisji. Uchwały dotyczące przyjęcia sprawozdania Komisji oraz w sprawie wniosków o udzielenie Zarządowi absolutorium wymagają jednomyślności przy 100% obecności członków Komisji Rewizyjnej.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej mogą brać udział w posiedzeniach zarządu z głosem doradczym.
- Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
- przeprowadzenie co najmniej raz do roku kontroli całokształtu działalności Klubu i występowanie do Zarządu z wnioskami i zaleceniami pokontrolnymi;
- składanie sprawozdań Walnemu Zgromadzeniu oraz zgłaszanie wniosków sprawie absolutorium dla Zarządu.
ROZDZIAŁ V
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA
§16
- Klub może prowadzić działalność gospodarczą, wspomagającą osiąganie celów statutowych,
- Wszystkie dochody z prowadzonej działalności gospodarczej będą przeznaczane na cele statutowe Klubu.
ROZDZIAŁ VI
MAJĄTEK KLUBU
§17
- Majątek Klubu stanowią ruchomości, nieruchomości i fundusze pomniejszone o wierzytelności, wartości niematerialne i prawne.
- Majątek Klubu powstaje i składa się z:
a) opłat członkowskich,
b) dotacji, darowizn, zapisów i subwencji,
c) dochodów z majątku Klubu,
d) wpływów z działalności gospodarczej, - Rozporządzenie majątkiem trwałym klubu, w tym wartości niematerialne i prawne, wymaga jednomyślnej Uchwał wszystkich członków Zarządu.
ROZDZIAŁ VII
ZMIANA STATUTU I ROZWIĄZANIE KLUBU
§18
- Zmiana Statutu bądź rozwiązanie Klubu może nastąpić na podstawie uchwały Walnego Zgromadzenia zwołanego przynajmniej na czternaście dni przed terminem posiedzenia, z podaniem porządku obrad, powziętej większością 3/4 oddanych głosów, przy obecności co najmniej 50% + 1 liczby członków uprawnionych do głosowania.
- W przypadku braku quorum obecności, o której mowa w ust.1, Walne Zgromadzenie zwoływane jest w drugim terminie, tj. pół godziny po jego pierwszym terminie. Walne Zgromadzenie zwoływane w drugim terminie podejmuje uchwały bez względu na liczbę obecnych, uprawnionych do głosowania członków Klubu.
§19
W przypadku rozwiązania Klubu uchwała Walnego Zgromadzenia określa przeznaczenie majątku pozostałego po Klubie.